DESCRIPTION OF THE PROJECT

 

С.1 Time frames of the project

Beginning of the project: 01/12/2013
Project duration: 36 months
Termination of the project: 30/11/2016

С.2 Project purpose

С. 3 Purpose page 3 of the project, coinciding with subjects and priorities TEMPUS-programm

С.4 Participating countries

Federative Republic of Germany, Slovak Republic, Czech Republic, Latvia, Russia, Republic of Belarus, Ukraine.

С.5 Резюме проекта

The project promotes development of system of continuous education for target groups of teachers in the sphere of professional education and teachers of comprehensive schools in Belarus, Russia and Ukraine. For these target groups training remote courses on ecology that corresponds to the priority directions of government programs in the field of ecological education in the context of a multilevel education system in Belarus, Russia and Ukraine will be developed and introduced. The project coordinator is the Bremen University. Universities participate in implementation of the project also from Gomel, Minsk and Vitebsk (Belarus), Lipetsk, Magnitogorsk, Novgorod, Novosibirsk, Rostov on Don, St. Petersburg (Russia), Kiev, Simferopol/Sevastopol, Chernavtsov, Pereyaslav-Hmelnitska (Ukraine). They are supported by the European partner universities from Germany, Latvia, Slovakia and the Czech Republic. The events held in the first year of implementation of the project will be aimed at training of teachers of universities of the partner countries, at carrying out the conceptual analysis of a perspective, and also at development of the system of distance learning. The main objective of the second year of implementation of the project – development of courses; within the third year testing, introduction and completion of the software product will be held.

 С.6 Description of working packages (WP)

 

РП

Look WP

Name WP

Begin

End

РП.1

Менеджмент

Realization and management of the project

1

36

РП.2

Development

Detailed analysis of a perspective and specification of qualification requirements

2

11

РП.3

Development

Professional development of PPS

2

22

РП.4

Development

Development of the concept of professional development in the sphere of professional education

11

16

РП.5

Development

Development, approbation and introduction (remote) advanced training courses in the field of ecological education

6

36

РП.6

Use

Adaptation and modernization of the existing training programs

22

36

РП.7

Distribution

Distribution of results of the project

6

36

РП.8

Use

Stability of results

11

36

РП9

Plan of quality

Quality control of the project

11

36

 

С.7 Summary of results of the project

 

Work stages
№ п/п

Name

Result (representation form)

Representation language

Date of performance

Distribution level

РП.1.1

Management of the project

Иные продукты

немецкий, английский, русский

2016-11-30

Institutional level

РП.1.2

Administration and management

Иные продукты

немецкий, английский, русский

2016-11-30

Institutional levelь

РП.2

Detailed analysis of a perspective and qualification requirements

Иные продукты

белорусский,
русский,
украинский

2014-10-31

National level

РП.3.1

Language preparation and e-Learning

Обучение

немецкий, английский, русский

2014-10-31

Institutional level

РП.3.2

Didactics of ecological education

Обучение

немецкий, английский, русский

2015-06-30

Institutional level

РП.3.3

Актуальные темы защиты окружающей среды

Обучение

немецкий, английский, русский

2015-09-30

Institutional level

РП.4.1

Мероприятия для ППС в системе профобразования

Методика

белорусский,
русский, украинский

2015-03-31

International level

РП.4.2

Мероприятия для учителей общеобразовательных школ

Методика

белорусский,
русский, украинский

2015-03-31

National level

РП.5.1

Подготовка и тестирование систем дистанционного обучения

Учебный материал

белорусский,
русский, украинский

2015-03-31

Institutional level

РП.5.2

для ППС в системе профобразования

Учебный материал

белорусский,
русский, украинский

2016-11-30

National level

РП.5.3

для учителей общеобразовательных школ

Учебный материал

белорусский,
русский, украинский

2016-11-30

National level

РП.6

Адаптация и модернизация  действующих учебных программ

Учебный материал

белорусский,
русский, украинский

2016-11-30

Institutional level

РП.7

Распространение

Мероприятия: конференции  и семинары

английский, немецкий, белорусский,
русский, украинский

2016-11-30

International level

РП.8

Устойчивость результатов

Мероприятия: конференции  и семинары

белорусский,
русский, украинский

2016-11-30

National level

РП.9.1

Контроль качества проекта

Иные продукты

английский, немецкий, белорусский,
русский, украинский

2016-11-30

Institutional level

РП.9.2

Мониторинг проекта

Отчет

английский, немецкий, белорусский,
русский, украинский

2016-09-30

Institutional level